fredag 9 september 2011

Brustet hjärta

Godmorgon. I dag är det fredag och soligt ute (i Göteborg i allafall). Ovanpå det är det även höst och jag har blivit inbokat att jobba ombord på Stena Saga denna helg. Alla dessa saker gör mig varm om hjärtat, vilket gör detta till en bra dag. Jag har även nöjet att bo i kollektiv, vilket är en utmärkt sätt att växa på som människa. Till exempel har jag i morse över morgonkaffet hunnit diskutera Sveriges oscarsbidrag, secondhand vs. Ikea, varför man aldrig är nöjd med sin lön när man väl får en och vad det egentligen innebär att dö av ett brustet hjärta. Och klockan är inte ens förmiddag!

Så denna morgon slår jag ett slag för kollektivboendet samt min nya insikt här i livet vilket är att om man får välja sätt att dö på skulle jag välja av brustet hjärta. Den sortens brustet hjärta som inträffar när din livslånge kärlek i livet dör och det gör att du själv stryker med. ALLTSÅ, hedan efter när någon frågar mig om min syn på kärlek och relation ska jag svara att jag inte tänker överväga tvåsamhet förän jag stöter på en person som skulle kunna orsaka dödsorsaken brustet hjärta. Ond, bråd död. Fast på ett romantiskt sätt! För att försegla denna insikt, spelar vi en låt. God morgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar